Return to Media

TV

TV, zo werden video’s waarnaar we keken vroeger genoemd. Als presentator ben ik altijd benieuwd naar nieuwe vormen om publiek te bereiken en te betrekken. Zo ook met video’s:

  1. Organisatoren vragen mij als moderator ook om experts te interviewen op hun evenement, zoals deĀ Blockchaingers deep dive Global Digital Identity die Dutchchain organiseerde op het Ministerie van Binnenlandse Zaken (BZK):
  2. Voor het online ondernemerskanaal N Channel (een spinoff van 7 Ditches TV door de NDC Mediagroep) maakte ik enkele interviews met Noord-Nederlandse ondernemers. Van de samenwerking met de energieke mediaondernemer Ronnie Overgoor leerde ik hoe bijzonder online televisie kan werken:
  • On demand: kijkers kijken wanneer ze dat willen;
  • Long tail: veel content voor een specifieke niche kijkers (dit mechanisme zag Chris AndersonĀ van WIRED al in 2004 in de muziekindustrie). De kern is niet hoeveel maar welke mensen je bereikt;
  • Interactief: kijkers consumeren niet alleen, maar dragen ook zelf bij aan de show.

Permanent link to this article: http://www.rickvanderkleij.nl/media/tv